لپ تاپ

لپ تاپ استوک چیست؟

.لپ تاپ استوک چیست ؟ از آنجایی که در سال های اخیر شاهد افزایش واردات و خرید و فروش کالاهای استوک به ویژه لپ تاپ استوک بوده ایم. مهمترین سوالی که در اولین قدم به ذهن خریداران می رسد این است چرا باید لپ تاپ استوک خریداری کرد؟ و لپ تاپ استوک چیست؟

 در ابتدا به معرفی لپ تاپ های استوک میپردازیم:

عمده ترین دلیلی که باعث می شود تا به خرید لپ تاپ استوک روی بیاورید، قیمت و کیفیت فوق العاده آن ها است.

با نگاهی به جدول قیمت روز لپ تاپ و بررسی مشخصات آن ها، مقرون به صرفه بودن لپ تاپ استوک از لحاظ کارایی برای شما به اثبات می رسد.

استوک چیست؟

مطمئنا شما با شنیدن واژه استوک معانی مختلفی از آن برداشت میکنید. در ایران به کالاهایی که کارکرده یا به عبارتی دست دوم هستند کالای استوک گفته میشود اما در واقع همیشه این طور نیست! در زبان لاتین استوک به معنای کالای ذخیره شده یا موجود در انبار گفته میشود. بنا به سیاست های جالبی در فروشگاه های زنجیره ای اروپایی و امریکایی مشتریان میتوانند کالای خریداری شده را تا مدت سی روز بدون هیچ دلیلی مرجوع کرده و تمام مبلغ کالا را دریافت کنند. کالای برگشتی به دلیل باز بودن کارتون کالای نو شناخته نمیشود، بنابراین به هیچ وجه وارد فروشگاه نمیشوند و مستقیما به انبار فرستاده می شود.

بعد از انبار کردن، کالاها درجه بندی شده و در گرید های A,B,C و D به صورت عمده به فروش میرسند. بدین ترتیب ممکن است شما کالای استوکی را خریداری کنید ولی کالا به صورت دست نخورده و کاملا نو باقی مانده باشد! البته بدیهی است که این کالا از درجه ی A است. با توجه به این مطالب از این پس می توانید اجناس استوک دارای درجه A و با اطمینان از نو بودن، اصل بودن با خیال راحت خریداری نمایید.

چرا لپ تاپ استوک بخریم ؟

خرید لپ تاپ استوک علاوه بر مزایای مهمی از جمله قیمت مناسب، کیفیت و سخت افزار قدرتمند، نیازمند پشتیبانی، ضمانت و تعهد فروشنده است! با انتخاب صحیح هرگز از خرید خود پشیمان نخواهید شد. هرگز از افراد سود جو چیزی خریداری نکنید. می توانید در میان انواع لپ تاپ استوک، بسته به نیازتان یکی از لپ تاپ های لمسی، صنعتی، سبک وزن، نازک، گیمینگ و حرفه ای را انتخاب کنید.

در نظر داشته باشید که در برخی موارد لپ تاپ استوک اصلا کار نکرده است. یا نهایتا تا سی روز از آنها استفاده شده است. با این حال قیمت این لپ تاپ ها یک سوم قیمت اصلی آن در بازار می باشد. این اصلی ترین دلیلی است که کاربران به سمت لپ تاپ استوک کشیده می شوند. در این بین لپ تاپ استوک لنوو و لپ تاپ استوک HP از کیفیت بالاتری برخوردار بوده و با توجه به قیمت اصلی آنها در بازار، بسیار مقرون به صرفه تر هستند

مزایای لپ تاپ استوک چیست ؟

همانطور که قبلا نیز به آن اشاره کردیم لپ تاپ استوک در واقع کالاهای مرجوع شده هستند و از لحاظ سخت افزاری و قطعات به کار رفته در تولید آنها، تفاوتی با مدل های اصلی تولید شده ندارند. به عبارت دیگر کاربری که لپ تاپ استوک خریداری می کند، همان مدل اصلی را خریداری کرده و مشخصات فنی آن هیچ تفاوتی با مدل اصلی ندارد.

معمولا لپ تاپ استوک درجه A به قدری تمیز و بدون خط و خش هستند که برخی افراد سودجو آن را به جای کالای آکبند به فروش می رسانند. به علاوه افراد عادی نمی توانند تفاوت کالای استوک و آکبند را تشخیص دهند. زمانی که فروشگاهی به طور علنی از فروش لپ تاپ استوک سخن به میان میاورد، این نشان از صداقت کامل آن فروشگاه دارد.

معایب لپ تاپ استوک چیست ؟

لپ تاپ استوک، لپ تاپ هایی هستند که فصل فروش آنها در کشور های خارجی به اتمام رسیده است. به عبارت دیگر نمی توان استوک لپ تاپی که تازه به بازار عرضه شده است را خریداری کرد.

ممکن است در هنگام خرید نتوانید رنگ مورد علاقه خود را انتخاب کنید، اما قیمت پایین و مقرون به صرفه آن باعث می شود که این موضوع اهمیت خود را از دست بدهد.

این لپ تاپ ها دارای درجه بندی A , +A , ++A می باشد.و قیمت آنها به نسبت این درجه بندی تعیین می شود.

گرید بندی لپ تاپ استوک چیست ؟ چرا باید به آن اهمیت داد ؟

لپ تاپ  استوک درجه A++:

لپ تاپ های این دسته وضعیت ظاهری بسیار خوبی دارند و دارای کمترین خط و خش هستند. مدت زمان کارکرد این لپ تاپ ها گاهی به کمتر از شش ماه می رسد.

لپ تاپ استوک درجه A+:

این لپ تاپ ها دارای خط و خش جزئی بوده و قابل چشم پوشی هستند. این کالاها سالم و از نظر کارکرد و عملکرد هیچ تفاوتی با رده A++ نداشته اند. این لپ تاپ ها  از لحاظ سخت افزاری هیچ ایرادی ندارند.

لپ تاپ استوک درجه A+ نسبت به درجه A++ قیمت کمتری دارد و به صرفه تر است. این نوع گرید معمولا ظاهر خوبی نسبت به گرید ++ نداشته و با خط و خش همراه است.

در هنگام خرید لپ تاپ استوک به موارد زیر توجه داشته باشید:

تمامی دکمه های کیبورد را تست کنید. با اینکه لپ تاپ های استوک مدت زمان زیادی کار نکرده اند. اما اگر این لپ تاپ از درجه B یا پایین ترن ممکنه برخی از دکمه های آنها با مشکل مواجه شده باشند.

بدنه لپ تاپ نباید به هیچ وجه تو رفتگی داشته باشند. وجود تو رفتگی این معنیست که دستگاه ضربه دیده و ممکن است به قطعات داخلی آن نیز آسیب زده باشد.

باید تاچ پد را چک کرده و از کارکرد زوم آن مطمئن شوید.

لولای لپ تاپ را چند بار باز و بسته کرده و از سلامت آن مطمئن شوید.

با کم و زیاد کردن نور صفحه می توانید از کیفیت صفحه نمایش مطمئن شوید.

شارژ و باطری آن را بررسی کنید. معمولا لپ تاپ استوک به دلیل اینکه مدتی در انبار راکد مانده احتمال خرابی باطری آن وجود دارد. علاوه بر این به دلیل توقف تولید آنها ممکن است شارژر آن در بازار موجود نباشد.

تمامی پورت ها باید چک شود. ابتدا از لحاظ فیزیکی پورت ها را بررسی کنید تا شکستگی نداشته باشند. سپس پورت ها را از لحاظ کارکرد بررسی کنید.

حتما هنگام خرید از فروشنده مهلت تست بگیرید. این مورد در خرید های اینترنتی که دسترسی فیزیکی به دستگاه وجود ندارد اهمیت بیشتری دارد.

مشاوره خرید لپ تاپ استوک:

اکنون در پایان این مقاله شما دیگر سوالی با عنوان لپ تاپ استوک چیست در ذهن خود نداشته و از تمامی جزئیات، معایب و مزایای آن مطلع شدید. با توجه به اینکه در دنیای استوک می توان هر گونه دستگاهی خرید و اطمینان از کارکرد و پشتیبانی آن کمی سخت است، به شما توصیه می کنیم سراغ برند های تجاری نام آشنا بروید. در این بین می توان به لپ تاپ های لنوو و اچ پی و دل اشاره کرد. از برندهایی مانند ایسوس یا MSI محصولات کمتری در بازار استوک ها می بینیم.

 

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.